sobota 7. února 2015

Brambořík "Cyklamen Persicum-hybrydy"

            Před  lety jsem k lednovým narozeninám dostala bílý velkokvětý brambořík. Většinou jsem rostlinu po odkvětu vyhodila. Tento můj exemplář, měl však i krásné panašované listy. Pěstovala jsem ho tedy dále .V odborné literatuře jsem se dočetla, že k vzálivce je vhodná měkká voda pokojové teploty, zalívat se má spodem, ne na hlízu mohla by se objevit hniloba srdéčka. Během kvetení a pokud má rostlina zelené listy jsem přihnojovala běžným hnojivem na pokojové květiny  . To vše se má ukončit jakmile listy zežloutnou, pak přechází rostlina do stádia klidu. 

            Můj brambořík však nezežloutl, proto jsem pokračovala v zálivce. Na jaře jsem rostlinu přesadila do běžné zeminy na pokojové rostliny smíchané s pískem a přihnojila granulovaným slepičím trusem. Po "zmrzlých" jsem rostlinu umístila do zahrady. Venku zůstala do ohlášení prvních přízemních mrazíků. Brambořík jsem odnesla do chodby na východní okno. Zalévala běžně jako ostatní rostliny. Již o Vánocích byl brambořík plný poupat a o mých narozeninách na konci ledna byl v plném květu. Brambořík takto pěstuji čtvrtým rokem, hlíza má průměr 10 cm a květů bývá až padesát. K letošním narozeninám jsem dostala další bramboříky v krásných barvách, doufám, že pěstitelsky budu stejně.
   

Galerie

Fotogalerie




1 komentář: