pondělí 9. února 2015

Řemenatka - Clivia

Klívii jsem dostala od kamarádky, jejíž mateční rostlina silně odnožovala. Z literatury jsem věděla, že rostlina má ráda těsný květináč, a chce co nejméně přesazovat. To je vyhovující! Páskové listy rostly pěkně, od spodku rostliny však stále usychaly. O květu ani nemluvím, nic! Letnění na zahradě, hnojení a pak omezení nálevky a květ nikde. Na podzim jsem dala rostlinu na okno do synova pokoje. Květiny nemusí, když svolí s umístěním, musí být stále zelená. Do synova království vstupuji málokdy. Takže jsem na milou klívii dočista zapomněla. Asi za dva až tři měsíce dorazil syn se slovy: "Mami, ta kytka už to nerozchodí.". Listy zplihle ležely na parapetu, rostlinu jsem silně zalila a počkala. Za dva dny se listy narovnaly do původního stavu, asi za tři týdny jsem šla řemenatku zalít a mezi listy vyrostl květní stvol. Odnesla jsem rostlinu do kuchyně, kde se těším krásného květenství oranžového květu. K synovi do pokoji jsem zanesla květinu opět až po odkvětu. :)


Fotogalerie





7 komentářů:

  1. Zdravím.
    Smělý dotaz - bylo by možné koupit od vaší kamarádky tento kultivat klívie ?
    Je nádherná, mám jen oranžovou. Děkuji za odpověď.
    Anna
    ankiro@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den,
    poptám se kamarádky a poté dám vědět na uvedený e-mail.

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím.
    Nechci být netrpělivá, ale přece jen... Poptala jste se u kamarádky?
    Díky za odpověď

    Anna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      kamarádky jsem se poptala a psala jsem Vám i na uvedený e-mail.
      Bohužel špatná zpráva. Kamarádka již tuto odnož Clivie nemá.

      Vymazat
    2. škoda, ale díky za ochotu...

      Anna

      Vymazat
    3. Zdravím, jsem neodbytná, ale věřím na zázraky - neodnožila vám ta nádherná klívie ? aspoň kousek ;)
      Anna
      ankiro@seznam.cz

      Vymazat